Vier weken onderweg - Reisverslag uit Do Luong District, Vietnam van Wim en Jan - WaarBenJij.nu Vier weken onderweg - Reisverslag uit Do Luong District, Vietnam van Wim en Jan - WaarBenJij.nu

Vier weken onderweg

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Jan

31 Januari 2020 | Vietnam, Do Luong District


Nog even een anekdote van deze week.
Als we aan het fietsen zijn proberen we onderweg koffie te scoren. Dat valt niet mee. Een keer kregen we ijskoude koffie, slecht van smaak en met een ijsblokje erin. Vaak is de koffie lauw en in de verte proef je dat het koffie is. Black coffee komt voorlopig als de beste uit de bus.
Deze week vroeg ik na de koffie aan de eigenaar, waar de WC was. Hij schreeuwde tegen zijn dochtertje en die begeleidde me naar de poort naast het huis. Ik loop langs het huis, geen WC te bekennen, wel een hoop rotzooi. Ik weer terug en sprak de vrouw des huizes aan. Wederom werd het dochtertje ingeschakeld en deze liep met me mee naar de achtertuin en wees naar de tuin. Kortom ik moest mijn grote boodschap in de tuin doen. Ik eerst nog aan het zoeken of ik restanten van vorige bezoekers kon vinden, maar ik vond geen sporen. Ik heb maar een plekje gezocht, wat mij logisch leek. Ik zit nu nog wel wat twijfels of ik het allemaal goed begrepen heb. .......

Gisteren hebben we grotendeels over de Ho Chi Minh Road gereden. In het begin nog wel druk, maar later vrij rustig wat een verademing voor ons tweeën is. Afwisselend, mooie natuur, plaatsjes waar je doorheen rijdt en het zonnetje scheen.
We zitten nu in Do Luong, alwaar wij een rustdag gepland hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim en Jan

Deze foto is behoorlijk gedateerd 2011, onze fietsreis naar Rome. Binnenkort wordt deze vernieuwd ..........

Actief sinds 28 Dec. 2019
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 6909

Voorgaande reizen:

04 Januari 2020 - 07 Maart 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: